donderdag 5 juli 2007

wat heeft Heertje in Veenendaal te zoeken

Professor Heertje, die evenals ik econoom is, heeft zich uitgesproken over wat er op de locatie bij Van Ginkel zou moeten gaan gebeuren. Hij weet het heel goed, er moet een park komen. Hij zal het wel weten, want hij is professor en ik (gelukkig) niet. Maar ik denk dat hij het dit keer NIET bij het rechte eind heeft.
Op de hoek van de Castor en de Kleine Beer heeft Van Ginkel al jaren zijn bedrijf en tuincentrum. Ik vind dat deze locatie beter geschikt is voor woningbouw. Indien Van Ginkel daar vertrekt zou het namelijk zeer onwenselijk zijn als daar opnieuw een bedrijf of perifere detailhandel zou komen. En dat gaat natuurlijk gebeuren als er geen bestemmingswijziging komt naar woningbouw. Ik denk niet dat Veenendaal en de bewoners in de buurt daarop zitten te wachten. De discussie gaat dan over het naastligegnde perkeerterreintje. Natuurlijk zou het mooier zijn als dat bij het park wordt gevoegd, dan wordt het park groter. Maar dat terreintje is nooit onderdeel van het park geweest. Het is altijd onderdeel geweest van het bedrijf en van de detailhandel. Dus willen we hier die parkeerfunctie houden of de stad verbeteren. Ik heb het plan gezien voor woningbouw. Er komt dan meer groen rond het wonen terug dan dat er nu is. En dat groen sluit aan op het park en is openbaar toegankelijk. Net als bij het Stadspark (op het moment dat de verlengde Raadhuisstraat klaar was) zal je zien dat het Dragonder-park door de bedrijfsverplaatsing en de woningbouw veel beter tot zijn recht gaat komen. Laat Heertje eerst eens goed onderzoeken waar hij het over heeft in plaats van zijn titel te misbruiken voor zaken waar hij niet voor geleerd heeft.

Geen opmerkingen: